Maskotter – Blikfang og isbryder på messestanden.
Maskotter som blikfang på messestanden er ikke for alle brancher og virksomheder. Men du vil blive overrasket over vores evne til at vinkle og gøre denne reklameform attraktiv for de fleste.
Maskotter som blikfang på messestanden – ville det virke for dig?
Vi er store fortalere for uhøjtidelig markedsføring og dét at tilnærme sig potentielle kunder med et smil og med humor. Men repræsenterer du en ingeniørvirksomhed eller en begravelsesforretning så kan det godt være at du skal holde dig fra at bruge sjove maskotter som blikfang på messestanden 🙂
Så, er det for vildt at have en sjov figur rendende rundt på messestanden så kan du med fordel hente Blikfangsfabrikantens guide til succes på messen – her finder du masser af inspiration og små fif for alle virksomheder som ønsker at det skal være en god forretning at tage på messe.
Maskotter som blikfang på messestanden er ikke for alle brancher og virksomheder. Men du vil blive overrasket over vores evne til at vinkle og gøre denne reklameform attraktiv for de fleste. Det drejer sig om at bryde isen og møde kunderne i det splitsekund hvor smilehullerne tager form og de er hjælpeløse og modtagelige for dit budskab. Indrømmet! Det er lidt lusket, men det virker 🙂
Skulle du repræsentere en virksomhed som henvender sig til eksempelvis børnefamilier, drengerøve eller “nørder” så kunne en maskot faktisk generere flere besøgende på din messestand.
Det er meget svært at grine/smile og sige “NEJ” på samme tid – prøv det selv!
Forestil dig at du elsker at skrue på biler, og du er ankommet til årets højdepunkt, den årlige bilmesse. Pludselig står du ansigt til ansigt med en omvandrende olietønde som smiler til dig og inviterer dig indenfor på messestanden. Din første reaktion er overraskelse, og denne erstattes af en følelse af at komme i godt humør. Du er blevet tryllebundet og følger med fordi isen blev brudt af et smil.
Over 1500 maskotter har forladt Ibsens Fabrikker siden 2005
Det er blevet til mange smil siden 2005 hvor Ibsens Fabrikker startede med at udvikle, designe og producere maskotter på den seriøse måde. For de er faktisk ikke kun “for sjov”. De er en god forretning, de brander din virksomhed og de er med til at kommunikere et budskab som ingen ville have opfattet i forbifarten.
Er du stadig i tvivl om at en maskot ville være det rette blikfang for dit brand eller virksomhed? Lad det komme an på en prøve.
Send en mail på [email protected] med en beskrivelse af dit firma og dit produkt, samt hvilken messe du skal deltage i. Hvis det giver mening at bruge en maskot i markedsføringen så får du helt gratis en idé som du kan arbejde videre med.
E-post dine spørgsmål
til vores indbakke.
Vi svarer oftest indenfor 1 arbejdsdag.
Alle spørgsmål er velkomne.