Kæmpe golfbolde hitter på sociale medier

Golfturneringen Made in Denmark er skudt i gang, og det er med fuld fart på blikfanget. I samarbejde med VisitVesthimmerland udviklede Figurfabrikken dette opsigtsvækkende reklameblikfang til at skabe opmærksomhed om turneringen, og det er blevet et hit på de sociale medier. 

Made in Denmark
Fotograf Rene Hoffmann tog billedet fra en grøft en sen aften i Himmerland

Det er næsten ikke muligt at køre gennem Himmerland uden at støde ind i de kæmpe golfbolde, som er lavet af glasfiber. 20 af golfboldene er spredt i og omkring Himmerland Spa & Golf Resort, hvor turneringen spilles.

Med Made in Denmarks logo sikrer de perfekt blikfang til turneringen, som alle øjne i området er rettet mod. Og når øjnene er rettet mod det, så er mobiltelefonerne det også.

Det er fantastisk at lave noget utraditionelt, som folk virkelig lægger mærke til. Man får et smil på læben, når man ser boldene. Når det er så originalt, så deler folk det på de sociale medier, siger turistchef for VisitVesthimmerland, Anna Oosterhof.

Billeder af golfboldene med tilhørende tee går igen på Instagram, og VisitVesthimmerlands opslag med dem er blandt Facebook-sidens mest delte. Men det er ikke kun golfbolde i glasfiber, som skaber opmærksomhed på nettet. Hos Luftfabrikken og Bamsefabrikken er der også produceret blikfang, som går viralt påde sociale medier.

14. august 2014