Hvordan fremhæver man et “kedeligt” produkt til messer og udstillinger?

KS Gruppen i Aalborg brugte oppusteligt blikfang til HI Messen i Herning, og brugte et kæmpe oppusteligt hjul som blikfang.

Mange firmaer kæmper med udfordringen at skille sig ud på messer og udstillinger.
Hvis man (bortset fra navnet på fabrikanten) sælger nøjagtigt det samme produkt som ens konkurrent, så er der virkelig en god grund til at gøre messestanden mere indbydende end konkurrentens.

KS Gruppen sælger HJUL, apparat-, industri- og sværlasthjul  nærmere beskrevet, altså den slags hjul som bruges under møbler, vogne, trolleys ect.

Til HI Messen 2009 i Herning annoncerede KS Gruppen allerede inden messens start at de havde i sinde at præsentere messens største hjul, og det må man sige at de gjorde 🙂

Dette oppustelige reklamegimmick fungerede for KS Gruppen, ifølge Direktør Claus Jessen, som en “isbryder” der gjorde at firmaets sælgere straks kunne henvende sig til kunderne som allerede havde et smil på læben.

Inden messen havde Luftfabrikken nemlig leveret en oppustelig kæmpeudgave af deres produkt – helt præcist et oppusteligt hjul på 2 meter i højden.
Den oppustelige reklame er en lukket enhed som ikke kræver tilkobling til strøm, og altså er lydløs, perfekt til brug ved indendørs events og messer.


 

9. august 2009