En cool bjørn skaber brand identitet

En cool bjørn skaber brand identitet og knytter tætte bånd med kunderne for bettingudbyderen Coolbet

Coolbets maskot er vild, livagtig, atletisk og energisk

I betting verdenen, er konkurrencen hård, og der er så mange udbydere, at det kan være svært at skille sig ud fra mængden. For Coolbet betød dette, at det var tid til at gøre noget andeledes og underligt. Et maskot koncept kom på tale, og Ibsens Fabrikker blev involveret.

Grundstenen var lagt fra starten for Coolbet – det skulle være en isbjørn. Herefter er det vigtigt, at have målgruppen og formålet for øje, når maskot konceptet skal udvikles, og maskotten skal designes. I Coolbets tilfælde blev resultatet af dette en maskot som udstråler glæde, vildskab og som har et legende og atletisk udtryk. Resultatet er et maskotkostume, som ikke bare visuelt repræsenterer disse værdier, men som også er bevægeligt og behageligt for maskotføreren at have på, så disse værdier kan leveres igennem maskottens optræden.

Maskotkostumet, og de værdier som det udstråler, er med til at udbygge og opbygge Coolbets kunderelationer, i deres forsøg på at indtage et marked, hvor konkurrenterne står på spring for at stjæle hinandens kunder.

Den tro følgesvend til ethvert maskotkostume, er den mindre, men mindst lige så blød, reklamebamse. Det er næsten uundgåeligt og uundværligt i et tilfælde som dette, hvor maskotten er en bjørn. Dyremaskotter er oplagt at designe og gengive som bamser, og som billedet viser, så er vi selvudnævnte verdensmestre i, at få bamsen til at matche maskottens udseende.

Går du og leger med idéen om at få designet et maskotkostume og en tilhørende bamse til salg eller reklamebrug, så er vi klar til at snakke med dig eller læse din mail.

24. juni 2020