Virale maskotter hitter #blikfang

Casumo

Virale maskotter får masser af hits og bliver delt i stor grad på sociale medier. Det er maskotten for den svenske casinoportal Casumo et godt billede på.

Maskotten fra Casumo får både respons og opmærksomhed på Instagram, hvor billede efter billede kommer op af maskotten og dens plysbeklædte bil. Det er ikke et tilfælde. For virale maskotter oplever stor succes på de sociale medier.

Casumo bruger deres Facebook og Instagram-profil til at profilere sig på deres maskot, og det virker. Billeder af maskotten kommer dagligt op på Instagram, hvor der kommer god respons. På Facebook bidrager brugerne selv med et billede af den sjove maskot, som de er stødt på.

Det er ikke kun firmaet bag en maskot, der spreder ordet. Et sjovt maskotkostume opfordrer helt af sig selv folk til at dele. Det er et sjovt pift i hverdagen, som man gerne vil vise til sine venner, bekendte og følgere på de sociale medier. Casumo-maskotten er ikke en undtagelse.

Maskotten til Casumo er produceret af Bamsefabrikken i samarbejde med reklamebureauet Minnesota.

2. august 2013