Tips til at bygge en effektiv stand til messer
Der er mange måder at bygge en stand eller salgsbod op på, men du skal have styr på, hvad der skal udgøre jeres base forud for et arrangement - og hvordan i bruger rekvisitterne.
Men hvad skal der helt lavpraktisk til, før du er klar til at drage ud til arrangementer og messer? Det kan gøres på alle niveauer, og det er virksomheden selv, som sætter budgettet og ambitionsniveauet.
Det vigtigste er dog, hvordan rekvisitterne bruges. En storslået og opsigtsvækkende messestand sikrer hverken besøgende eller kunder, hvis du og dine kolleger ikke bruger det på den rette måde. Beslut jer altså for, hvad der rent fysisk skal til, før I skifter kontoret ud med større vidder og flere mennesker. Træf beslutningen på baggrund af den strategi og tilgang, I tager med jer ud af huset.
Hos Ibsens Fabrikker har Peter Ibsen udtænkt og produceret blikfang gennem mere end 10 år. Der er altså rykket mange messestande og opsigtsvækkende rekvisitter ud af fabrikshallerne gennem årene. Peter Ibsen tror på, at et stærkt budskab kan spredes på alverdens måder – og til budgetter i alle størrelser.
“Et budget under 10.000 kroner kan række til en speciallavet kæmpeballon. Den vækker opsigt og minder besøgende om, hvor du præcist befinder dig. Det giver en rigtig fin mulighed for at vise og fortælle, hvorfor du er der, og hvorfor folk skal opsøge dig,” forklarer han.
Skal der lidt mere til, og vil du bruge penge på mere end at melde din tilstedeværelse, så er det næste trin meget oplagt. Med et budget omkring 25.000 kroner anbefaler Peter Ibsen at kigge i retning af figurernes verden. En maskot.
“Det næste skridt er en maskotfigur. Den kan interagere på messer og ved messestanden. En omvandrende udgave af et produkt er ekstremt populært. Den kan uddele samples eller animere til deltagelse i konkurrencer. Derfor er det et populært valg for virksomheder, der skal ud af huset,” siger blikfangsfabrikanten.
Vi har altså fået et par eksempler på forskellige investeringer forud for et arrangement. Det ene trækker blikke, mens det andet hjælper dig med at komme i kontakt med folk. Men der er også den praktiske løsning, som især gavner virksomheden, der ofte er på farten.
“50.000 kroner rækker til en hel, oppustelig messestand. Der er tale om et mobilt kontor, som let kan samles, transporteres og sættes op. Det gør det meget nemmere at rejse som virksomhed og stadig have et holdbart sted at mødes med kunder og forretningsforbindelser til arrangementer, man deltager i,” siger Peter Ibsen.
Budgettet kan gå højere endnu, og mulighederne udelukker ikke hinanden. Der er en lang række af måder at sætte en kreativ og opsigtsvækkende stand sammen på. Det kan kombineres med reklameartikler, gaver, glasfiberversioner af produkter og meget andet.
MEN HUSK!
Dit behov kan variere fra andre virksomheders. Tænk altså over, hvad du vil opnå med en messedeltagelse eller ved et arrangement.
Sæt målene op, og gennemgå, hvordan I vil opnå dem. Derefter handler det om at sætte de rette elementer sammen til at nå hele vejen til tops.
E-post dine spørgsmål
til vores indbakke.
Vi svarer oftest indenfor 1 arbejdsdag.
Alle spørgsmål er velkomne.