Norsk maskot med kant sælger plader

Maskot med kant og attitude skaber succes for norske Platekompaniet. Det er en unik måde at arbejde med et maskotkoncept på.

Oslo-bureauet Anti har hjulpet Platekompaniet med at udvikle denne fine maskot. Ibsens Fabrikker var så heldige at få til opgave at bringe den til live som en rigtig levende figur. Dermed skulle der arbejdes videre på en maskot, som allerede var en del af Platekompaniets identitet. I dette tilfælde er det ekstra vigtigt at fange de små detaljer og den personlighed, som det oprindelige maskotkoncept indeholder.

Maskotten skiller sig især ud ved at være meget menneskelig i forhold til andre maskotkostumer. Ja, selve kostumet består faktisk af det, der normalt vil være hovedet i et maskotkostume. Måske i et jakkesæt. Det giver kant og attitude. Men det viser også stil. Det har dog en anden god funktion, at “kostumet” kun består af hoveddelen.

Butikskæden bruger gerne deres kendte ansigt udadtil på sider som Facebook. Her kan de hurtigt tage hovedet på og dele et billede til deres knap 100.000 følgere. Dermed er der masser at hente på den front. Det giver en smule ekstra til det, som førhen var ganske almindelige opslag.

I det hele taget at følge Platekompaniet på de sociale medier og se, hvordan de bruger figuren aktivt, er en fornøjelse. De gør det på den helt rette måde. Lader maskotten fremstå som afsender af budskabet, som med ét bliver mere fordøjeligt. Se mere til Platekompaniets arbejde med deres nye maskotfigur på deres Facebook-side.

8. januar 2017