Maskot har bragt velsignet bud

Flere virksomheder bruger deres maskotter i julekalendere i december. En maskotkarakter er perfekt til at skabe et lille univers, hvor man sammen med kunderne kan tælle ned til juleaften. 

Flere af maskotterne fra Bamsefabrikken deltager i eller har deres egen julekalender i december. Det er en perfekt måde at iscenesætte ens karakter på gennem julemåneden. Sammen med seerne kan maskotten tælle ned til juleaften, og børn samt forældre får et bånd til det plyssede ydre.

Et af de mere populære eksempler på en julekalender, som en af maskotterne fra Bamsefabrikken står bag, er på MinBio.dk. Her kører Rasmus Klumps Julestue gennem december. MinBio er en streamingside rettet mod børn, og i den forbindelse er julekalenderen i børnehøjde perfekt til at skabe opmærksomhed om konceptet. Det er Rasmus Klump selvfølgelig en oplagt figur at bruge til.

På Facebook bruger både BonBonLand og Bilka deres maskotfigurer til at drage børn og barnlige sjæle ind i deres virtuelle univers. I begge tilfælde viser antal af kommentarer, likes og delinger, at maskotterne er populære at følge i julemåneden.

Hermed en opfordring fra Bamsefabrikken, hvis du ligger inde med et maskotkostume, der lever i et storslået univers: Kast lidt julestemning over maskotten. Det giver pote. Har du ikke en maskot eller et maskotkostume, så læs mere på Bamsefabrikken.

14. december 2015