Klubkoncept styrker båndet til klubbens fans i OB

Når publikum træder ind på stadion i Odense, skal de have mere end bare en fodboldkamp. Med en stor udendørs reklameballon formet som klubbens spillertrøje og en opdatering af klubbens maskot, har OB slået deres fremtidige klubkoncept fast med et brag og er klar til at levere mindeværdige oplevelser!

Ny maskot skaber ramme om klubkoncept i OB

Maskotten Victor vender tilbage til OB og er et af flere tiltag for at skabe et tættere forhold til klubbens fans med en opdateret klubkoncept.

Fodbold er mere end sport
Hos mange fans handler fodbold om mere end bare sport. Det handler om lokal stolthed, sammenhold og uforglemmelige oplevelser. Det har Odense Boldklub og hovedsponsoren Albani i samarbejde med Ibsens Fabrikker valgt at omfavne og indarbejde i OBs klubkoncept.

Klubkoncept
Et klubkoncept er en essentiel del af et sportholds succes. Et veludført klubkoncept er en fælles identitet, som klubbens fans og tilskuere kan forholde sig til, spejle sig i og være stolte af, og få ting kan opnå dette bedre end end eksempelvis en genkendelig klub maskot eller spillertrøje. Det er disse visuelle midler som sportklubber benytter sig af, til at skabe tiltrækningskraft, tilhørsforhold, loyalitet og stolthed blandt deres fans.

Mere kant og kampiver
Victor har i en lang årrække været en tiger, ligeledes en maskot fra Ibsens Fabrikker, men det vilde dyr var blevet for tamt. Den nye maskot udstråler mere kampiver og kant – kvaliteter som den nu afgåede maskot ikke længere havde med på stadion.

Lokal stolthed
Med det lokale bryggeri Albani tilbage som klubbens hovedsponsor har to af Fyns mest velkendte brands igen slået sig sammen om at levere underholdning som enhver fynbo kan være stolte af. Reklameballonen er det perfekte visuelle værktøj til at vende hoveder og gøre lokalbefolkningen opmærksomme på disse budskaber.

 

Oppusteligt blikfang bringer dit produkt i centrum ved events.

"Maskotter henvender sig ofte til yngre fans. Derimod vil katten Victor henvende sig til et bredere publikum, fordi han har samme værdier, som kendetegner det nye OB. Katten Victor er modig og fræk. Han har taget os med storm."

Jack Jørgensen, Kommerciel direktør
Video - Der er en ny kat i byen
Victor bliver til bamse

En Victor til at tage med hjem
For at bringe klubbens identitet med helt hjem i tilhængernes hjem, valgte OB også, at få Victor lavet som reklamebamse. Hos Ibsens Fabrikker er vores fornemmeste opgave, at få bamsen til at være en nær præcis gengivelse, af klubbens maskot.

Processen starter som altid med, at fremstille en prototype, som skal godkendes og bruges som grundlag for den efterfølgende masseproduktion.

I dette tilfælde er prototypen fremstillet udfra billeder af den fuld-størrelse maskot. Victor-bamsen er selvfølgelig iklædt en OB spillerdragt, og som altid sørger vi for, at bamsen bliver produceret efter CE-standard, og at det endelige produkt er CE-mærket inden de leveres til kunden.

Med Victor bamsen ramte vi plet i forhold til OB’s forventninger allerede ved den første prototype, hvilket resulterede i en efterfølgende produktion af bamser, som nu er på vej ud, for at blive et fast minde om forholdet til klubben hjemme hos de inkarnerede fans og deres børn.

OB's Victor, genskabt som bamse på 30 cm