.. det lærte vi på Nytorv i Aalborg! Her tog vi ud for at finde ud af, om aalborgenserne egentlig bed mærke i vores blikfang for Center for Ludomani.
Spillefugle i glasfiber. Dem producerede vi for Center for Ludomani, så de kunne få deres kampagne på gaden. Skrabelodder med råd mod ludomani blev delt ud, og for at få anledningen til at dele et skrabelod ud, skulle der være en icebreaker. Her kommer vores spillefugle ind i billedet!
Tanken var, at folk skulle stoppe op, når de så fuglene. Det gav anledning til en snak om ludomani med centrets facere. Vi ville rigtig gerne undersøge, om det reelt virkede. Derfor tog vi med på Nytorv i Aalborg for at teste det af.
Ved at spørge forbipasserende fik vi bekræftet, at der er hold i den effekt, som vi altid har ment, at blikfang giver. Folk stopper, og de bider mærke i budskabet.
- 84% bemærkede spillefuglene i Aalborgs gadebillede
- 64% forstod kampagnens budskab, da de passerede fuglene
Blikfang skaber resultater – det er helt sikkert!