Hvad vækker din opmærksomhed i hverdagen? Kunne det måske være synet af en meter høje kondomer på din vej til arbejde? Det tror jeg nok!
Det vakte i hvert fald opsigt i den københavnske morgentrafik, da Sex og Samfund havde startskudsevent på Dronning Louises Bro.
Luftfabrikkens produkter holder sig normalt til deres naturlige element – luften. Det blev slået til jorden med et brag, da Sex og Samfund bogstaveligt talt søsatte deres kampagne ”Kun med Kondom”. I den forbindelse røg 50 oppustelige kondomer blandt andet ud på Peblingesøen for at vække københavnernes opmærksomhed, da de sneglede sig på arbejde gennem den tunge morgentrafik.
Sex og Samfunds opfindsomme stunt er et godt eksempel på guerilla marketing. Det går, kort fortalt, ud på at vække opsigt for billige penge. Det skal være lige dét ekstra, som får dig til at spærre øjnene op i en hverdagssituation. Derfor skal det også være opfindsomt og kreativt. Til dette formål producerede Luftfabrikken kondomerne for Sex og Samfund.
Det er bare én måde at skabe opmærksomhed med oppustelige reklamegimmicks på. Med en knivspids kreativitet og fantasi vækkes din og andre folks opsigt hurtigt, så du står tilbage og tænker ”Hva, hvad i alverden er det?”.
Søren Ingemann Zinck, projektleder ved Sex og Samfund, siger følgende om kondomerne:
“Der er jo klart, at store, oppustelige kondomer giver opmærksomhed. Det er trods alt ikke noget, man ser hver dag. Vi brugte dem til at skabe unik fokus et sted, hvor der er ikke er forholdsvis støjfrit. Vi er også glade for at kunne bruge løsningen med at sejle dem ud, så vi kunne visualisere starten på eventen.”