Unikt kampagneelement på gadeplan

Kræv folks opmærksom med effekter i glasfiber! Kampen om de forbipasserendes opmærksomhed er hård, og der skal hårde midler til for at få folk til at stoppe op.

Nogle går i en stor bue udenom, når de kan se, at der er en facer nede ad gaden. Andre afviser blankt at tage samtalen op. Derfor var det vigtigt at lave noget for Center for Ludomani, som gav anledning til en samtale.

Statuerne på to meter (som vi har produceret to styks af) var det perfekte blikfang og den ultimative icebreaker, da centrets facere var ude med deres budskab i form af skrabelodder med råd mod ludomani.

Aalborgenserne stoppede op, og der blev delt skrabelodder ud i stor stil. Dét er et unikt kampagneelement.

Viral effekt ved blikfang
spillefugl_12

Det essentielle ved rigtig godt blikfang er, at folk stopper op. De afbryder deres ærinder i byen for at observere. Det giver Center for Ludomanis facere chancen for at henvende sig.

Fungerer det helt optimalt, så deles det også på de sociale medier.

Vi oplever gang på gang, at fysisk blikfang i form af statuer og figurer hitter på medier som Instagram. Så man behøver ikke tænke i online marketing for at hitte på nettet.

"Med vores to meter høje ”spillefugle” fik vi masser af opmærksomhed fra folk på gaden, som skulle beundre og røre ved de store fugle. Vi har været enormt tilfredse med forløbet og ikke mindst det flotte resultat, der kom ud af samarbejdet med Figurfabrikken."

Maja Lundgren, Projektleder ved Raffinaderiet
UNDERSØGELSE

84% bemærkede spillefuglene.
54% forstod kampagnens budskab.

Tilbage til
caseoversigt

Har du også brug for at vække opsigt i gadebilledet?

Kontakt os