Basketmaskot til kreativ markedsføring

Eneste rødhårede and i “kurven”.

En drømmeopgave af dimensioner var det, da basketballholdet TEAM FOG Næstved kontaktede Bamsefabrikken med henblik på at udvikle deres nye maskotfigur til kreativ markedsføring.

Ditlev Dunk indgår nu i stor grad i markedsføringen af Team FOG Næstved.  Han er et aktiv på en vifte af bred platforme.

Maskotten vil i høj grad appellere til børnene ved holdets hjemmekampe og er en god frontfigur i videomateriale samt ved pressemøder og events.

For at bruge Ditlev Dunk på den måde skal maskotten også være personlig og have “sit eget liv”, så den ikke blot ses som en bamse eller et kostume.

For at være sikker på at ramme din maskots hovedform og udseende, fremstiller vi et mock-up af ler og tager billeder af dette.

Disse billeder sender vi til dig for godkendelse, før at vi går videre i processen.

På den måde involveres du i udviklingen af din maskots tilstedeværelse og identitet. Det er den bedste metode til at sikre et perfekt slutprodukt, som kunden er tilfredse med.

holdfoto

"Med en maskot fra Ibsens Fabrikker har vi fået en troværdig maskot, der går hånd i hånd med den storytelling, der skabes og følger med ham. Processen har været professionel, og vores ønske om en skør, utilregnelig og børnevenlig maskot er vækket til live med hjælp fra Peter Ibsen og fabrikkens håndværk. Vi glæder os til at give maskotten et langt og spændende liv."

Kristian Jakobsen, Marketingchef, Team FOG Næstved
Tilbage til
caseoversigt