God markedsføring med koen Muhny

Fræk ko-maskot skaber god markedsføring i Spar Thy.

For de 0-11 årige kunder i Sparekassen Thy venter en spændende verden med maskotten Muhny – en sjov og fræk ko med masser af pep og ballade.

Sparekassen Thy havde afdækket et behov for en sjov og frisk maskot, som kunne tiltrække både børn og børnefamilier som kunder i sparekassens afdelinger.

Ibsens Fabrikker har fra starten været involveret i udviklingen af maskotten Muhny – fra de første skøre indfald til skitser og tegninger, og udvikling og produktion af kostume, bamser, sparebøsse mm.

Når Muhny optræder i kostumet ved Sparekassen Thys filialer rundt omkring i Danmark, tiltrækker hun altid en skare af børn, der vil se og røre den sjove ko-maskot.

Da Muhny skulle fremstilles som kostume, tog vi udgangspunkt i de mange illustrationer og formede samt modellerede maskotten.

Undervejs i fremstillingen af maskotkostumet fulgte Spar Thy med via fotografier og kunne komme med indspark, rettelser og tilføjelser til dragten.

Muhny-kostumet er udstyret med et ordentligt yver, der altid vækker opmærksomhed.

Kostumet har desuden roterende horn og animerede øjne, såkaldte animatronics, der gør hende meget livagtig.

"Her i Sparekassen Thy er vi glade for, at vi  valgte at gå egne veje og i tæt samarbejde med Ibsens Fabrikker udviklede Muhny. Det har været alle pengene og besværet værd. Muhny er i høj grad medvirkende til, at vi står stærkt på familiesegmentet. Børnene elsker og kender Muhny – og så gør forældrene det jo også. Vi har kun oplevet god service i samarbejdet. "

Søren Mygind, Markedskonsulent, Sparekassen Thy
Tilbage til
caseoversigt