Livlig reklamefigur skaber genkendelse

Er det ikke dem fra reklamefilmene?

Vil du gerne skabe genkendelse på en kreativ og livlig måde?  Så læs med her. Arla gjorde nemlig lige præcis det med Kærgården-maskotten, som er en omvandrende croissant.

Idéen er lidt skør. Men det er ofte de skøre idéer, som virker. Arla har haft stor succes med at bruge deres reklamefigur som maskot i detailhandlen. Det skaber et bindeled mellem en reklamefilm og den virkelige verden. Denne reklamefigur er kendt fra de traditionelle reklamefilm “Brød elsker Kærgården” – se et eksempel nedenfor.

Den samme effekt kan du få ved at skabe en fysisk figur fra jeres reklameunivers. Kunderne reagerer, deler på sociale medier og snakker om oplevelsen. Og interaktion med kunderne er noget af det stærkeste i reklameverdenen.

Reklamevideo

Mød et velkendt navn

Men du behøver ikke at skabe genkendelse ved at bruge den eksakte figur fra de aktuelle reklamer. Det er også muligt at vække et gammelt ansigt fra produkternes branding og emballage til live.

Det er oplagt at vække en reklamefigur som Matilde til live. Hun har lagt navn til adskillige Arla-produkter. Folk kender hende allerede. Derfor giver det en stærk effekt, når man møder dem i levende live i detailhandlen.

En reklamefigur som maskot tillægger også karakteren en personlighed, som performeren i kostumet udformer. Det sikrer en reaktion, når kunden senere står overfor et Matilde-produkt. Genkendelsen går altså begge veje.

Med et detaljerigt maskotkostume i høj kvalitet kan du også sikre nye måder at se jeres produkter på. Det kan gøres med hvad som helst – produktet eller karakteren. Croissanten eller pigen fra kakaomælken.

Tilbage til
caseoversigt

Skal vi personliggøre jeres brand med en reklamefigur?

Kontakt os