Maskot og bamser interagerede med cykelfans

Til Euroroad17 var Bikey det officielle ansigt udadtil. Herning Kommune samarbejdede med Ibsens Fabrikker om den cykelglade hund, der blev til maskot og bamser.

En maskot er meget mere end et kostume. Den er med til at skabe et univers, som kan holdes i live før, under og efter et arrangement. For eksempel som bamser – med en central placering.

Det er tilfældet med Bikey, som Herning Kommune og Ibsens Fabrikker står bag. Bikey var maskot for EM i landevejscykling 2017. Op til mesterskaberne blev Bikey brugt til at varme op til arrangementet på en måde, hvor interaktionen med fans og kommende tilskuere blev sat i højsædet. På nettet, de sociale medier og i gadebilledet mindede det plyssede ansigt om, at Euroroad17 var på vej.

Sådan kunne tilskuerne identificere sig med både maskot og bamser, der indtog EM. Bikey blev nemlig lavet stor som småt.

2.000 små Bikey’er blev solgt som bamser og var gaver til de dygtigste af rytterne. Dermed findes Bikey i flere former. Det giver et fuldendt univers,  når man kombinerer det med de sociale medier, hvor han dominerer på #euroroad17.

Tilbage til
caseoversigt