Stor globus giver visuelt indtryk

Eksportrådet har fået ny strategi og nyt navn, og i den forbindelse
ønskede rådet også et nyt visuelt udtryk

Eksportrådet er et subbrand under Udenrigsministeriet, og det visuelle udtryk skulle derfor understøtte dette.

Deres nye koncept skulle fokusere på at hjælpe danske virksomheder med at få afsat deres produkter og know-how over hele verden.

Det færdige koncept skulle bruges i de danske lufthavne, hvor Eksportrådet løbende har kampagner.

cph_kaempe_globus_3

En stor globus monteret på fod og lavet i massivt materiale ­­- styropor.

Globussens verdenskort er opbygget i ord og sætninger.

Det er en blanding af Eksportrådets produkter, oplysninger om udvalgte lande samt spørgsmål, som potentielle eksportører bør overveje.

Med arkitektfirmaet Bysted blev der udarbejdet et visuelt koncept, der var baseret på en stor globus i to variationer. Både i fast styropor og en oppustelig en af slagsen.

Tilbage til
caseoversigt

Vækkede casen din interesse?

Find lignende eksempler