Oppustelig jordklode bringer budskab

Unikt blikfang skulle understøtte beslutningen om, at Eksportrådet fremadrettet er subbrand under Udenrigsministeriet.

En hel verden af ord

I samarbejde med arkitektfirmaet Bysted blev der udarbejdet et visuelt koncept, der var baseret på en kæmpe globus i to variationer. En oppustelig jordklode, der er tre meter i diameter og en massiv drejeglobus monteret på fod.

Jordklodens verdenskort er opbygget i ord og sætninger, som er en blanding af Eksportrådets produkter, oplysninger om udvalgte lande samt spørgsmål, som potentielle eksportører bør overveje.

Konceptet har i foråret 2010 kørt i lufthavnene i København, Billund og Aalborg. Fra midt i september til midt i december 2010 kan man igen se konceptet foldet ud i lufthavnene.

Hvis du vil ud med et budskab, bliver du nødt til at tænke stort, anderledes og ud af boksen. Eksportrådet har skabt blikfang med deres kæmpe oppustelige jordklode, hvilket har tiltrukket rigtig mange rejsende. Når man som rejsende venter i en lufthavn, mangler man altid noget at give sig til.

Derfor er det oplagt, som Eksportrådet har gjort, netop at placere et budskab her, hvor de mange rejsende er åbne og har tiden til at fordybe sig.

Den oppustelige globus er hegnet ind, så man kan skubbe til den, og studere de mange printede budskaber på siden. Dette har skabt stor aktivitet og opmærksomhed, uanset hvor den har stået rundt om i lufthavnene. Muligheden for at røre ved denne kæmpebold har tiltrukket nysgerrige rejsende, store som små.

Tilbage til
caseoversigt

Skal vi også hjælpe dig med det helt rigtige oppustelige produkt til blikfang? Kontakt os i dag, og lad os tage en snak om dine ønsker og behov på tlf. +45 4062 2927.

Kontakt os