Viralt maskotkoncept

Løven Leo fik en make-over til den helt store guldmedalje.

En maskotfigur kan gøre rigtig meget for markedsføringen af et brand. Det kan gøres på mange forskellige måder. Men sjældent som FCK gjorde det.

Løven Leo blev hovedpersonen i et solidt stykke viral markedsføring med mange tusinde views på YouTube. Det er Bamsefabrikken utrolig stolte af at have været en del af.

FCK-maskotten skulle relanceres med et nyt udseende. I den anledning blev der udgivet fem episoder på YouTube. Disse episoder viste Leos rejse fra en deprimeret og nedtrykt løve til den ultimative sportsmaskot og stemningsskaber.

På sin rejse møder Leo både Zuma, Remee og Dolph. Videoerne blev hurtigt virale. Klik her for at se alle episoderne af Leos fantastiske historie.

Kendte flokkes om Leo

FCK har lagt meget arbejde i relanceringen af Københavns elskede sportsmaskot. Det er noget, der giver pote. De fleste danskere kendte i forvejen til Leo, og gjorde de det ikke før, så gør de det nu. Det kendetegner en ægte maskot og publikumsfavorit.

Derfor er det vigtigt at lægge et fokuseret stykke arbejde i en maskotfigurs univers. Det er, hvad FCK har gjort.

fra guldfesten

En maskotfigur er en fantastisk repræsentant for et fodboldhold. Børnene forbinder maskotten med turen i Parken, hvor Leo underholder.

Tilbage til
caseoversigt

Fodboldmaskotter skaber stemning til hjemmekampe og engagerer fans. Har du et maskotkoncept i tankerne?

Kontakt os!